Patīkama ziņa visiem ”Bite” klientiem saistībā ar rēķiniem no 1.janvāra: ”Tas tika apstiprināts”

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) paziņo, ka ir pieņēmis un apstiprinājis uzņēmuma SIA “BITE Latvija” (BITE) iesniegto oficiālo rakstveida apņemšanos.

Šis solis seko pēc tam, kad 2025. gada 21. novembrī BITE izplatīja informāciju par izmaiņām pakalpojumu līgumos, kas paredzēja visiem klientiem automātiski pievienot maksas pakalpojumu “Bite Pamatkomplekts”. Sākotnēji uzņēmums plānoja šo pakalpojumu par 1,98 eiro mēnesī ieviest no 2026. gada 1. janvāra.

Reaģējot uz daudzajām sūdzībām un jautājumiem, ko PTAC saņēma no iedzīvotājiem, novembrī tika uzsākta BITE īstenotās komercprakses pārbaude un ierosināta administratīvā lieta.

Izmeklēšanas gaitā PTAC norādīja uzņēmumam uz konstatētajiem tiesību aktu pārkāpumiem un meklēja veidus to labošanai. Tā kā BITE atzina savu vainu un piedāvāja konkrētu plānu situācijas uzlabošanai, PTAC nolēma, ka juridiski noformēta rakstveida apņemšanās šajā situācijā būs operatīvākais un efektīvākais veids, kā pasargāt klientu intereses.

SIA “BITE Latvija” oficiāli apņemas veikt šādas darbības:

Atteikties no automātiskas pieslēgšanas: No 2026. gada 1. janvāra pakalpojums “Bite Pamatkomplekts” netiks pievienots nevienam klientam bez viņa tiešas un nepārprotamas piekrišanas maksāt par šo pakalpojumu.

Atsaukt iepriekšējo paziņojumu: Līdz šī gada 19. decembrim visiem klientiem, kuri saņēma sākotnējo paziņojumu, jānosūta informācija par tā atcelšanu. Atsaukums ir jāpublicē arī mājaslapā www.bite.lv un portālā “ManaBite”.

VIDEO:

Saglabāt esošos līgumus: Tiem klientiem, kuri pēc pirmā paziņojuma saņemšanas neko savos līgumos nemainīja, paliek spēkā visi iepriekšējie nosacījumi, termiņi un saistības, kas bija aktuālas pirms strīdīgā paziņojuma.

Dot iespēju atgriezties pie vecajiem noteikumiem: Klienti, kuri pēc paziņojuma saņemšanas jau paspēja veikt kādas izmaiņas līgumā, mēneša laikā kopš atsaukuma saņemšanas var vērsties pie BITE, lai atjaunotu tos nosacījumus, kas bija spēkā iepriekš.

PTAC uzsver, ka šī apņemšanās ir publicēta viņu tīmekļvietnes sadaļā “Rakstveida apņemšanās”.

Lasi vēl: Latviešu grāmatvede apprecējās ar uzbeku vīrieti un saprata, ka Taškentā ir ieradusies nevis apciemot savu vīru, bet gan veikt pārbaudes

Saziņā ar operatoru patērētājiem ir tiesības izmantot šo dokumentu kā argumentu. Jāņem vērā, ka šī apņemšanās ir BITE juridiski saistoša. PTAC cieši uzraudzīs, kā uzņēmums pilda solīto, un, ja tiks atklātas atkāpes no plāna, PTAC var pieņemt bargākus lēmumus saistībā ar negodīgu komercpraksi.

Padoms: Ja plāno šo likt savā portālā, šī tēma noteikti interesēs daudzus, jo skar tūkstošiem “Bite” klientu. Tas ir ideāls raksts, ko ielikt Facebook ap “zelta stundām”, jo cilvēkiem patīk ziņas par viņu tiesībām un naudas ietaupīšanu.